PRACOWITE WAKACJE 2014 r.
Lipiec - sierpień 2014 r. to czas, w którym organizowane były sesje letnie na kursach kwalifikacyjnych, realizowanych w ramach Akademii Profesjonalnego Nauczyciela.
Zakończyliśmy też zajęcia na kursie pedagogicznym dla instruktorów praktycznej nauki zawodu, który ukończyło 47 osób. Uczestnikami kursu opiekowały się Panie: Barbara Kujawa i Mirosława Kowalska.
W okresie od 30 czerwca - do 12 lipca br. zorganizowaliśmy zajęcia dla uczestników 3 kursów kwalifikacyjnych:
- z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym w MSCDN Wydział w Ciechanowie; opiekę nad kursem sprawowała Pani Mirosława Kowalska,
- z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych w MSCDN Wydział w Płocku; opiekę nad kursem sprawowała Pani dr Beata Rola,
- kwalifikacyjnego z tyflopedagogiki w MSCDN Wydział w Płocku; opiekę nad kursem sprawowały Panie: Marzena Dżuman, Mirosława Kowalska, Izabela Wrzesińska.
W ostatnim tygodniu sierpnia nauczyciele uczestniczyli w zajęciach w ramach kursów kwalifikacyjnych:
- z zakresu surdopedagogiki w MSCDN Wydział w Płocku pod opieką Pani Beaty Czyżewskiej,
- II sesji kursu kwalifikacyjnego z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych w MSCDN Wydział w Radomiu pod opieką Pani dr Beaty Roli.
Wszystkie sesje letnie odbywały się "pod czujnym okiem" rejonowych opiekunów grup szkoleniowych tych Wydziałów MSCDN, w których realizowane były zajęcia.
Ogółem, w zajęciach, w czasie sesji letnich, uczestniczyło 164 nauczycieli.
Uczestnicy korzystali z wykładów i zajęć warsztatowych prowadzonych przez pracowników naukowych wyższych uczelni, instytucji specjalistycznych, posiadających bogate doświadczenie specjalistyczne.
Na uwagę zasługuje fakt, że każdy wykład wspierany był bogatymi materiałami dydaktycznymi, z których mogą korzystać uczestniczący nauczyciele w codziennej pracy z uczniami. Warsztaty często rozpoczynane krótkim filmem inspirowały uczestników do twórczej pracy.
Metody pracy, umiejętność angażowania grupy w proces dydaktyczny sprzyjały otwartej komunikacji na zajęciach i dawały uczestnikom możliwość swobodnego wypowiadania się na temat.
W czasie rozmów z pracownikami Biura Projektu uczestnicy wypowiadali się na temat zajęć, oceniając wysoko umiejętności praktyczne prowadzących zajęcia, przydatność materiałów dydaktycznych oraz miejsce i organizację kursów kwalifikacyjnych.
Wszystkim nauczycielom, uczestniczącym w zajęciach edukacyjnych w czasie wakacji, życzymy, aby ich zaangażowanie w nauczanie i wychowanie uczniów było źródłem satysfakcji i spełnienia zawodowego.